Sairaan rakas elämä

Imusolmukesyövän ja leukemian kokenut mies kirjoittaa

keskiviikko 7. kesäkuuta 2017

Testirodeo jatkui

Kävin tänään taas Meikussa, tällä kertaa Syöpiksellä. Minulle tehtiin luustontiheysmittaus. Otettiin kaksi kuvaa, toinen lannerangasta ja toinen vasemmasta lonkasta. Minulla on aikaisemmin tällaisessa kuvauksessa todettu osteopeniaa, joka on jonkinlainen osteoporoosin pikkuveli. Saattaa johtua lääkkeistä. Hoitaja kertoi, että myös vanheneminen tuo mukanaan osteopeniaa. Oikeastaan kuulemma kaikille tulee.

Menen perjantaina taas hematologian polille. Tapaan lääkärin ja saan lisää rokotuksia. Saan myös Zometa-tiputuksen päiväsairaalassa. Minulla on myös tukikeskustelu Meikussa toisaalla ennen edellä mainittuja.

Kuulen perjantaina kokeiden tulokset. Ehkä ne ovat hyvät tälläkin kertaa, mutta tämänhetkinen väsymys ihmetyttää. Tunsin itseni niin virkeäksi ennen kuin palasin töihin ja tämä asuntoprojekti alkoi.

Syöpä on taistelulaji. Eräs kohtalotoveri, joka on saanut siirteen ehkä pari kolme vuotta sitten, on joutunut sairaalaan. Hänellä on sama leukemiatyyppi kuin minulla. Jäännöstauti on äitymässä. Toivotaan parasta! Lääkärit ovat onneksi toiveikkaita.

Tänään pappa on saanut laatuaikaa nelivuotiaalta. Taiteilimme, katselimme hassuja vidoita Youtubesta ja tälläkin kertaa minun piti piirtää sormella hänen selkäänsä. Hän myös tarjoili minulle ahkerasti "ruokaa" nukkekodin astioista.

Saimme tänään vieraan Ranskasta.

Ei kommentteja: